Den stora tomheten

Det finns ondska i världen

Det finns kärlek i världen

Du finns i min värld


Jag höll din hand vid kanten

Kanten till ruinens avgrund

Därifrån du aldrig kan ta dig tillbaka


Ondskan trängde på, du ville hoppa

Det band av kärlek mellan oss gjorde att du stod kvar

Du stod kvar vid min sida


Vi vände, gick mot ondskan

Andra såg oss och följde efter

Tillsammans besegrade vi ondskan


Ondskan kände sig trängd

Ondskan tog det ödesdigra fallet ner i avgrunden

Ondskan var borta


Vi var lyckliga

Människor var lyckliga

Alla var lyckliga


Vi levde länge,

Du blev sjuk

Jag levde i sorg


Ondskan hade tagit sig tillbaka

Tillbaka från avgrunden

Ondskan kunde inte besegras


Jag stod vid avgrunden

Jag tog ett steg ut i tomheten

Du kunde inte längre stoppa mig


Jag lever i tomheten,

Jag lever i mörkret, jag lever i avgrunden

Om vi bara levt här tillsammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback