Torsdag

Hej!
Vad har då hänt idag? Vi började dagen med teater och fortsatte att öva på Apropå Bortglömd. Den är roligare att göra än Indragen för att jag spelar en komisk karaktär. Den är mer komisk än Indragen också. Sen hade vi estetisk orientering där vi fortsatte med våra slutarbeten. Jag kommer att skriva om trollkarlar och häxor med vinkling ont och gott. På svensklektionen fick vi sitta ute i solen och beskriva omgivningen i ord och en enkel skiss. Det var jättemysigt.

Efter lunch så var det ESV och vi började öva Himlen är oskyldigt blå. Det är kul. Sebastian ska kompa på gitarr, Ellen M ska köra och Anna ska kompa på piano. Det kommer att bli jättefint tror jag. Vid redovisningen så ska vi ha strålkastare och så också för att man ska få rätt stämning...

Sen hade vi matteprov. Gick väl relativt bra. Var ekvationer. Jag råkade lösa en uppgift som jag inte har en aning om hur jag gjorde, det är lite jobbigt. Men det var rätt ändå. Det är skumt. Sen hade vi fysisk teater där vi skrev ihop "manus" och valde musik. Sen åkte jag hem. Gick till bankerna först för att kolla om klasskonto.

Under kvällen har jag suttit och skrivit på mitt historiemanus som har blivit klart. Det har varit roligt och jobbigt att skriva. Men imorgon ska i alla fall Anna få det, får se vad hon tycker. Blev ca 50 sidor så det är det längsta manus jag har skrivit hittills...

Ha det bra!
Linus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback