Torsdag och fredag + 2017

Hej!
Blogg.se ville inte att jag skulle blogga igår, så jag gjorde inte det. Igår så var det väl inte så mycket som hände i skolan. Vi hade nationellt prov (engelska A). Den andra uppgiften var roligast, att skriva. Se mer nedan. Sen var jag på teater i Uppsala, Röd Måne. Den var jättebra och skådespelarna var jätteduktiga.

Idag så började vi med att repetera lite barnteater. Det går bra och det är så roligt att spela hovmarskalk. Sen hade vi historielektion och efter det idrott. Vi spelade basket och jag, Moses, Louise och Jessica var ett lag. Vi var bäst på basket, vann de båda matcherna som vi spelade... Vilket team :=)

Sen var vi och tittade på treornas produktion "SKRIK". Den var bra, var väl lite agerande som kanske kunde varit lite bättre och text som kunde varit högre och tydligare. Men handlingen var mycket bra. Med tanke på att bara två medverkande går teater (de var inte med på scen) så var det bra. På svensklektionen hade Kalle högläsning. Det är jätteroligt. Vi lyssnade på Ture Sventon i höstas och idag fick vi höra två kortare kanin-historier. Det var riktigt mysigt, men trångt...

Okej, skulle berätta om nationellt prov också. Uppgiften var att skriva till en vän från skoltiden om vad som hänt mellan skoltiden och "nu", det vill säga 2017. Om tio år alltså. Ungefär så här skrev jag att mitt liv kommer att bli:
2009 så läser jag till dramapedagog på en skola i Gävle. Det är en treårig utbildning. Under den tiden sjunger jag också i ett band som spelar på fester, bröllop och liknande. Så på hösten 2012 så får jag jobb som dramapedagog på en skola i Malmö.

Jag jobbar i Malmö ett år. På hösten gör mina elever "Macbeth" och på våren gör de "Fool" som de skrivit själva. Två underbara produktioner. Under våren så får jag tips från en kompis om en teaterskola i London. Så jag packar ihop och flyttar till London. Väl i London så kommer jag in på skolan. Jag träffar där Mark. Då vi träffades var han en okänd, men duktig, skådespelare. Vi köper en lägenhet tillsammans och flyttar in.

Marks genombrott kommer med filmen "Members only" där han får spela mot bland andra Meryl Streep. När jag gått ut skolan, som var en tvåårig utbildning, så får jag ett samtal från Uppsala Stadsteater. De vill ha mig som skådespelare hos dem. Så Mark och jag köper en lägenhet i Uppsala också. Under 2015-2016 så arbetar jag paralellt med en film och teatern. Mark jobbar med en film i London så vi flyttar runt lite, vi är inte alltid tillsammans. Jag tror att jag skrev att jag och Mark gifte oss den 6 maj 2016 i Uppsala Domkyrka.

2017 så börjar jag spela in en svensk tv-serie som även Mark får en mindre roll i. Han är mest hemma med vår adoptivson, Benjamin, som är två år. Han är jättegullig. Sommaren 2017 kommer att spenderas i Öregrund hos mamma och pappa. Även min systers familj kommer att vara där. Så självklart även Zip, mammas och pappas golden retriver...

Dagens citat:
"När du får grisen ska den vara flådd, styckad och död" - Per Morberg om vildsvinskött

Ha det bra!
Linus

Kommentarer
Postat av: Madde

Hur mkt pengar fick vi ihop idag på marknaden? vet du?

2007-05-05 @ 18:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback