Tisdag

Hej!
Idag hade vi lite repetition med Apropå Bortglömd. Den är fortfarande rolig. Känner att jag är lite ur form efter helgen, och nästa vecka ska vi på turné. Inte för att det hänt något speciellt i helgen utan för att man börjar tappa lite repliker och sådant.

Sen hade vi engelska och då gjorde vi inte så mycket. Därefter hade vi historia och vi berättade om de intervjuer vi gjort med människor som levde under andra världskriget. Anna hade också läst mitt manus och tyckte att vi skulle använda det på något sätt. Visst, om någon vill lära sig alla Historix repliker så varsågod, det är typ 20 A4-sidor totalt kan jag tänka mig med hans repliker...

På svenskan hade vi repetition på grammatik. Det är så tråkigt. Det får gå ändå! På EOS1202 så gjorde vi inte heller så mycket. Vi mailade en annons om kvällsföreställningen av barnteatrarna (den 30 maj kl 18.30 på Bruksgymnasiet, välkomna!). Sen åkte vi hem (läs till Uppsala). Skulle sett Undran inför naturen men den var inställd på grund av sjukdom. Så nu får jag bara se den 3 gånger :-(. Too bad!

Så jag hämtade ut lite biljetter och åkte hem igen. Har under kvällen varit ute och sprungit och sedan också tittat på tv på diverse olika amerikanska serier som jag följer...

Dagens citat om grammatik:
"Substantiv är något man kan sätta fan eller jävel efter. Till exempel stolfan, klockfan, kattjävel och hundjävel. Adjektiv är något man kan sätta skit före. Till exempel skitfort, skitbra, skitgrön och skithögt. Verb är något man kan sätta utav bara helvete efter. Till exempel springa utav bara helvete, skriva utav bara helvete och blogga utav bara helvete"

Ha det bra!
Linus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback