Tisdag

Hej!
Så roligt att vara tillbaka i skolan igen tycker jag. Imorse hade vi nationellt prov i engelska. Det var hörförståelse. Man blev ganska trött efter det. Det gick bra, det var en man på slutet som prata jättefort och otydligt... Men det gick, till slut, att höra vad han sa. Efter det hade vi historia där vi arbetade med förintelsen. Vi fick se tio minuter film. Riktigt hemska bilder, man slängde döda människor i stora hål som om de vore skräp. USCH!

På svensklektionen så pratade vi betyg och fortsatte med stenciler. Jag ligger på en VG-nivå och det bådar gott inför B-kursen enligt min svensklärare. Efter det hade vi EOS1202 där vi fick vårat slutarbete. Jag tror att jag kommer att skriva om trollkarlar.

Efter det hade vi matte, usch och fy. Det gick bra ändå. Orkade räkna i typ en halvtimme vilket var duktigt gjort. På ESVn så övade vi på våra låtar. Jag kommer att få hjälp av Ellen M som körar och Sebastian som kompar, jätteroligt! Vi ska göra en jättefin "redovisning" med ljus och hela kitet!

Efter skolan så åkte jag in till Uppsala och tittade på Undran inför naturen för andra gången. Den är jätterolig! Verkligen. Stefan Böhm, som är nuvarande teaterchefen på stadsteatern tror att jag definitivt är deras mest trogna besökare... Får väl lita på honom då! :-)

Ha en bra kväll!
Linus

Kommentarer
Postat av: Madde

Harom verkligen inte tillräckligt brett utbud med teatrar att du kan gå på olika varje gång istället för att gå på samma hela tiden? :P ahhahaha. nerå, jag vet att du gillarom!

2007-05-09 @ 23:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback