Onsdag

Hej!
Det är så skönt att vara tillbaka i skolan igen. Visserligen så var det väl årets slappaste dag, men ändå. Klasskompisar, det är allt man behöver säga. På morgonen så läste vi manus till nästa barnteater "Apropå bortglömd" som andra halvan av gruppen har skrivit. Vi kom igenom en gång innan det började komma guidegrupper. Gunbritt, Tessi, Louise och jag turades om att prata. Jag fick nog prata minst fyra gånger. I stort sett samma sak hela tiden... De andra sa också i stort sett samma sak hela tiden...

Sen ställde vi in engelsklektionen för att halva klassen (musikeleverna) var på Stora Torget för att ha konsert för åttorna. Vi gick dit och var deras största supportrar. Vi satt precis framför scenen och klappade händer som galningar och försökte få klasskompisarna glada... Det fungerade! Det gick så bra att musiklärar-Anna bad oss att komma tillbaka och sitta på samma ställe och göra samma sak på nästa konsert... Så det gjorde vi!

På historielektionen så var vi också jättefå. Då hann vi prata om en massa saker. Börskrascher, Ivar Kreuger, överskott på lärare och Sovjetunionen... Så gick vi till teaterrummet. Eftersom att det kom folk lite då och då så var det ingen idé att läsa manus. Så vi improviserade istället. Vi körde mördaren. När två personer dött och två är kvar med mördaren så kommer John från fordon in med en guidegrupp. Stackars John, jag undrar om han vågar komma tillbaka... Två döda och så dog resten när de var där och tittade... Så var vi som sagt på konsert igen och sen åkte vi hem. Det var inte alls så trångt på bussen som vi trodde och det var ju skönt.

Jag har kommit på att jag brukar bara blogga om skoldagen, när skoldagen är slut så finns det inget mer att berätta... Så jag får väl säga någonting. När vi satt och tittade på Grey's Anathomy så fick jag en superbra idé till en diet. Jag spelar in en massa prat om äckliga saker. Människors innanmäte och liknande och så om någon är sugen på något onyttigt så lyssnar man bara på lite och sen är man inte sugen längre...

Ha det bra!
Linus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback