Onsdag och torsdag

Hej!
Så klumpigt av mig, jag glömde att blogga igår... Well, igår så började vi dagen med lite fysisk teater där vi lyssnade på musik och tittade på rekvisita och kostym. Vi satt och tittade igenom en maskeradkatalog. Snacka om att man vill ha mycket ur en sådan katalog. Jag och Tessi satt och drömde om allt :-)

Sen hade vi engelska. Vi hade "Miss Louise" som lärare och vi lekte. Blackout och en annan rolig ordlek. Visserligen så får man Blackout hela tiden, men ändå! Så var det en tråkig håltimme. Väntade mest på att de andra skulle bli klara så att vi kunde gå och äta. Så roligt vi hade på lunchen, galet kul!

På historielektionen skrev vi prov och på teatern fortsatte vi att öva. På tisdag kommer min kostym, gud vad jag längtar!! Sen åkte jag hem. Jag var upp och sprang elljusspåret här i Alunda innan jag sprang hem. Sen gjorde jag inget speciellt, tittade på tv och så där.

Idag då. Jag, morfar och pappa var på Gräsö och hämtade vår båt och körde den till stugan. Så nervös jag blir när det handlar om stora båtar på trailer... Tror hela tiden att den ska välta. Det gjorde den som tur var inte. Vi har haft båten hos mammas morbror under vintern och jag hörde att han hade ringt morfar och varit orolig. Morfar hade inte sagt att vi skulle hämta den...

Hemma så har det inte hänt så mycket. Jag var ut och sprang innan maten. Så har jag rensat lite rabatter. Sen så har vi i gamla lekrummet kommit ner till spackling. Det är ganska roligt faktiskt. Fast spacklet ser ut som någon god deg så man blir bara sugen på att smaka, men det luktar illa så jag kan nog låta bli... Så har jag kommit på att jag aldrig kan bli hantverkare. Jag vill att saker ska gå snabbt men jag är lite av en perfektionist när jag gör sådana saker så det tar alldeles för lång tid... Så jag tröttnar... Tur att jag har andra framtidsdrömmar!

Hittade en rolig länk idag också. Här kan man lyssna på låtar från "The phantom of the opera" på japanska...
http://www.shiki.gr.jp/applause/operaza/song.html

Ha det bra!
Linus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback