Lördag

Hej!
Idag har det varit marknad i Alunda. Jag stod en timme för klassen, hade ju självklart missbedömt tiden och kom lite för sent... Klockan 11.24 åkte jag 886 in till Uppsala. Det var dumt gjort, borde ha väntat på buss 811. Det var ju kvinnor som skulle på 886 överallt. Från Stavby och framåt, kanske 35 stycken fördelade på olika stationer. Man undrar vad de skulle ut på.

Sen var jag på stadsteatern på Insektsgalan med bland andra Maria Antoniou och Helge Skoog. Helge Skoog är jättetrevlig. Är glad att fått träffa Ture Sventon... Var ju där i torsdags men på en annan föreställning men pratade med Helge då också så han kände igen mig :-). Så träffade jag Maria också, men henne var jag inte lika förvånad att hon kände igen mig, henne känner jag ju så hon fick en blomma.

Sen åkte jag hem och räknade pengar från klassens försäljning. Vi fick ihop en bra slant (1600 för de klasskompisar som läser). Sen så införskaffade jag lite hårvård också. Jag har nog blivit lite skadad av att gå med 17 tjejer... Det är hudcremer, hårvård och grejs nu för tiden!

Sen så hade vi middag för pappa som fyller år på måndag, grattis! Det var ju trevligt. Sen har jag resten av kvällen spenderat med att se Wallander - Blodsband och göra en pjäs om världshistorien. Samtidigt. Manuset är självklart inte klart än, är bara på scen 5 än så länge.

Nu lyckades jag faktiskt få ner en relativt lång blogg en lördag, tack Insektsgalan! ;) Längtar lite till skolan så att man får träffa klassen igen, men det är som det är!

Ha det bra!
Linus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback