Torsdag och fredag

Hej!
Igår ville inte blogg.se släppa in mig så här kommer både torsdagens och fredagens inlägg. Idag så har vi haft sovmorgon, och sen så redovisade vi tidslinjen och sen åt vi lunch, den fick bestå av frukt. På idrotten så var det en praktikant från någon dansskola hos oss. Jag hörde inte riktigt, för att han pratade så rackarns tyst. Vi sprang runt i en ring i takt till musik och försökte dansa schottis. Jag kan säga att folkdans inte är min grej. Jag och E dansade schottis tillsammans, eller ja, vi hade inte riktigt förstått någonting så vi improviserade och låtsades att vi kunde dansa... 

På teatern så tejpade vi fast svart tyg på skärmar. Det är inte det lättaste ska jag säga, det ska inte bara sättas fast, det ska bli rakt och snyggt också. Sen så ska man kunna vika ihop dem igen... Så hade vi svenska och fick höra Iliaden i K's version. Den var jättebra! Sen åkte jag in till Uppsala och gick på Bokrea. Jag köpte tre böcker. "Låt den rätte komma in", "ABC-morden" av Agatha Christie och "Hannibal - uppståndelsen" av Thomas Harris.

På kvällen var jag också på Blodsband för fjärde gången och den är lika bra fortfarande. Idag hade jag köpt varsin blomma till skådespelarna. Jag fick komma in i sminklogen efteråt och säga hej. Jag kan säga att Freddie Wadling är jättetrevlig, My Bodell och Nicholas Olsson också! Nu har jag kommit hem och det ska bli skönt att sova! 

Dagens citat också:
"Kommer du också från tåget" (busschauffören) "Nej, från teatern (Jag)"  

TORSDAG:
Hej!
Idag har vi jobbat vidare på barnteatern. Kors, jag kan verkligen inte gå in i biblioteket... Jag lånar bara böcker, ännu ett "beroende". Idag blev det fyra nya lån... Oj, oj, oj, när ska jag hinna läsa allt jag lånar? Efter teatern så var det EOS1202 och vi fick se två eldgrupper. De var duktiga!

Sen hade vi svenskprov, jag kunde alla ord utom slentrian... Visst, nu kan jag det, en tråkig vana i ens liv, typ. Sen var det en välbehövlig lunch, men inte mycket gott. Det var risotto, det har jag traumatiska barndomsupplevelser av.

Sen hade vi ESV. Det var superroligt idag. Vi körde Jonny B Good och Let it be. Jag sjöng på båda och jag tror att det lät hyfsat, man hör inte sig själv bland alla instrument. Sen har vi haft lite matte och mentorstid. Sen hade vi också fysisk teater. Vi fick göra en scen med masker. Våran blev med musik och utan dialog. Jag och M var tjänare åt B och E. B var ondast och satt på en svart stol på en svart scendel och E var också ond men satt på en vit stol på en vit scendel. M och jag fick hämta saker, till slut fick de nog och ströp sina härskare. Därefter så böt vi plats och tjänarna blev härskare och tvärtom. Det var nog häftigt om man såg det...

Jag såg något i morse. Jag är en person som HATAR särskrivningar. Med dagens nya teknik så kan man ju ta bilder med sin mobiltelefon. Så imorse så hade någon tagit en sådan bild och lagt ut, men som "mobil bild". Visst är det praktiskt, en bild som man kan ta med sig, den är ju mobil... Sen så hörde jag en annan sak som är dess motsats, hopskrivning. Ibland måste man hålla tungan rätt i mun. Ta till exempel ett antal leksaker. Två väninnor chattar. "Jag har köpt sex leksaker till mina barn.". Ja, ni kan ju tänka hur det blir... Sen så hörde jag ett nytt uttryck. "Material presentation". Betyder det att man presenterar något med hjälp av material? Jag menar, man kan ju göra en fysisk presentation... Presentera något med hjälp av kroppen alltså... 

Jag kan väl säga att jag fått lite telepatiska förmågor också ;). Mamma upptäckte imorse att kaffet var slut (innan jag vaknat) och jag påminde henne på eftermiddagen att köpa kaffe? Trots att hon inte berättat att kaffet var slut? Scary! Sitter och tittar på nyheter. Det är så komiskt när de gör fel? Magnusson sade något med danska ungdomar och ungdomens hus i Danmark. Så kommer ett inslag om att polisen gjort ett tillslag mot en transport av illegalt ryskt timmer? Eftersom att blogg.se strejkar lite så skriver jag idag bloggen i Word, så jag fyller på. Nu var jag i duschen, och där träffade jag på en rolig filur som jobbar på skattemyndigheten? Honom ska jag försöka komma ihåg till nästa gång vi improviserar. 

Dagens citat:
"Har du tråkigt? Varför det?" Jag själv

Ha det bra!
Linus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback