Tisdag

Hej!
Så konstigt det känns att säga "Trevlig helg" idag på en tisdag. När en klasskompis sa det till mig så vart jag förvirrad, jag menar, hela dagen så har jag trott att det var tisdag, och så är det plötsligt fredag? Eller? För att förklara så är vi lediga ons-fre från skolan.

Vi började dagen med sovmorgon fram till 12.30. Det är bland andra några av KMT-treorna som stulit vår historie- och vår engelsklärare med sig till Wakefield. Elakt tycker jag. Så hade vi svenska och EOS1202. Så hade vi matte också. Något som är helt sjukt är att om vi är sjuka/borta från en mattelektion där vi skriver prov så får vi inte ens möjlighet att skriva provet. Om vi missar tillfället för nationellt prov så får vi inte göra det över huvud taget. Sjukt värre tycker jag!

Så gick vi till Ladan för att få instruktioner inför kvällen. Det var inte så mycket, så vi gick till musiken. Vi fick tillbaka proven och det var som jag trodde. Jag hade innan sagt att jag trodde att mitt prov var "straight to hell". Det var det, jag fick 38 poäng och godkäntgränsen låg på 40. Men det berodde på att jag inte hunnit plugga, så de 38 poängen var det jag snappat upp på lektionerna. Så musik-Anna tyckte att det var bra gjort ändå och hon visste att jag hade mycket och inte hann plugga till provet. Så jag skulle nog fått göra det igen oavsett resultat.

Ja, sen så var jag, tre klasskompisar och Gunbritt på Lyktan och åt "middag". Det fick bli baconhamburgare. Det var gott. Jag åt drömmar som en galning, vaniljdrömmar alltså. Om man kan kalla fem-sex drömmar för galet mycket, men det är det för mig i alla fall. Så åkte vi till Ladan för att vänta på att föreställningen skulle börja. Jag skötte en så viktig sak som insläppet. Föreställningen (Trettondagsafton av W. Shakespeare) var jättebra och lätt att hänga med i. Det var Teater Woha (
www.teaterwoha.se) som spelade. Sen så hade de en workshop där vi fick prova på de olika karaktärernas hållning, gångsätt och så vidare. Det var intressant. Vissa karaktärer var väldigt jobbiga att härma.

Om en man är kvinnlig, blir han minnlig då? Och om en kvinna är manlig, blir hon kvanlig då?

Ha det bra!
Linus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback