MARDRÖM

Ja, så har man drömt en mardröm också. Vi var ute på turné med ”Tillsammans – en lågbudgetproduktion av Grease”. Vi befann oss på Olandsskolan i deras musiksal. Alla nior satt i publiken. Teatergruppen satt vid väggen mittemot publiken på varsin stol. Vi hade vanliga kläder på oss. Alla hade fått total black-out. Alla trodde att jag hade första repliken. Jag kom självklart inte på vilken det var. Vi satt tysta LÄNGE och niorna bara satt och tittade på oss. Efter en stund så kom jag på att jag inte skulle vara med i början. Så jag reste på mig och sa ”Ursäkta, jag tror att jag måste gå på kurs”. Så gick jag.

 

Då märkte vi att alla nior hade gått… Vi kände oss ganska misslyckade. Då kom vår teaterlärare Gunbritt och sa att ”det där gick inte så dåligt, ni ska inte vara missnöjda med det där”. Vi såg väl fortfarande lite nere ut så hon sa ”ja, jag tror i alla fall att budskapet gick fram”.

 

Vilket mardrömsscenario… Jag undrar vilket budskap dröm-Gunbritt tänkte på, inte att vi har superroligt på KMT i alla fall…

 

Ha det bra!
LINUS

Från TILLSAMMANS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback