Måndag

Hej!
Jag vet inte varför, men ett återkommande tema i mina mardrömmar tycks vara misslyckade framträdanden på Olandsskolan. Den här gången så skulle vi än en gång spela "TILLSAMMANS". Vi befann oss i Olandsskolans aula. Då aulan är under ombyggnad så var alla draperier borta, det fanns alltså inget backstageutrymme förutom i logen. Då vi kom ut ur logen så syntes man så fort man gick ner för trappan. Musikerna hade glömt alla instrument och allt ljud på Bruks. Katastrof redan där alltså. Handlingen fungerade relativt bra förutom att scenen var helt tom! Alla höll sig på den högra delen av scenen, så när trappan, som leder upp till logen, som möjligt. Handlingen pågick fram till första låten. Musikerna kunde ju inte spela låten och teatereleverna orkade inte spela mer. Jag var otroligt arg för att jag inte fick göra min entré, jag fick alltså inte vara med alls. Då vaknade jag....

Ja, sådana drömmar man har alltså. Nu till vad som hänt idag. Kändes som att jag tog upp mycket plats på bussen i morse (som vanligt) då jag förutom ryggsäck och gympapåse även hade med mig en kasse med fyra läkarrockar och stetoskop till teaterförrådet. Har väl inte hänt så mycket speciellt på skolan idag. Eller ja, treorna har haft temadag "Efter gymnasiet". En kompis i KMT04 berättade att hon skulle på föreläsning om studentekonomi (för att se hur fattig hon skulle bli i höst). Hon hade också varit på studentmässa i Älvsjö och hade där träffat en SYV från en skola, hon vill bli musiklärare. Hon skulle fråga om musiklärarutbildningen, SYVen visste inte ens att skolan hade en sådan.... Då kan man snacka om rätt person på fel plats...

Jag hade tänkt vara duktig och simma idag, och tror ni inte att de har intensivsimskola? Precis som i december, så simhallen öppnade inte föräns klockan 18. Då var jag hemma för längesen. Just de tider man kan försvinner när det är sådan simskola. Ingen ridning vart det heller, det var hoppning. Jag är väl lite rädd av mig så jag gillar inte hoppning. Jag föredrar ridning där hästen behåller kontakten med marken...

Ja just det ja, det skulle jag också blogga om. Mamma har satt upp en hylla med krokar i hallen. På en krok hänger en rosa badrock (rosa elefant-rocken). Jag är ju lite nojjig av mig, så tror ni inte att varje gång jag går förbi så tror jag att det står någon där! En våldnad i rosa badrock i hallen! Eller ännu värre, det kanske är liemannen i rosa badrock!

Jag kan ju nämna en trevlig sak för oss Alundabor som inträffade på eftermiddagen. Vi skulle ta 14.30-bussen till Gimo busstation. Den var full när vi klev på vid sporthallen, så det blev till att stå. Vi tänkte väl att det skulle bli ungefär samma sak på 811. För på 811 så brukar det ju vara en massa som klivit på tidigare. Till vår förvåning så ska NÄSTAN ALLA till Östhammarshållet. Vilken förvåning! Det var lätt att få plats på bussen, annars brukar man få stå när 850 är full... Det där kanse inte var så viktigt egentligen, men jag hoppas på en mer händelserik dag imorgon så att jag får något att blogga om!

God natt och simma lugnt!
Linus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback