Fredag

Hejsan hejsan!
Idag så har vi haft utvärdering av turnén och så kollade vi på inspelning av en föreställning från i tisdags. Vilken skillnad mot Öppet Hus! Vi hade också klädsim på idrotten, mina blöta kläder utgjorde 4,5 kg extra att simma med.... Ni kan ju tänka er hur dum man kände sig när SAM05 precis haft idrott och så kommer man påklädd och ställer sig i duschen, med mjukisbyxor och collegetröja...

Det var väl ungefär vad som hänt i skolan, eller ja, vi hade ju en underhållande historialektion också... Vi diskuterade Sverige under stormaktstiden och de olika krigen. Vi började diskutera om en av Karlarna... Om han blev skjuten med en knapp eller inte, och om knappen kom från en svensk eller norsk uniform... Någon undrade hur de kunde kriga hela tiden, behövde de inte stanna upp och äta och sova? Eller de kanske sa till varandra: "Vi lägger ned svärden en liten stund och tar varsin smörgås och så försöker vi döda varandra sen igen". Knappast....

På svenskan så fick vi ta trebussen, men som Kalle sa; idag men aldrig mer. Frågan är ju om man inte skulle ha väntat på nästa buss ändå, det var proppfullt på trebussen... Jag hamnade allra längst bak med en dam och två män. Männen hade nog varit med Ekerö Linjen till Åland, för de öppnade varsin öl och drack. De var ändå goda föredömmen; de hade köpt KRAV-märkt öl...

Ja, kvällen har väl inte bjudit på så många överraskningar, eller ja, jag skulle sno lite te av min syster och säger då "titta, en rosa elefant". Någon sekund efter att jag fällt repliken så inser jag vad jag gjort, mamma sitter i hörnet av soffan, dit jag pekade, i sin rosa badrock! Mamma förstod inte vad som hände som tur var, men komiskt var det i alla fall.

Sen tittade jag på "Hjälp!" på fyran. En otroligt rolig serie för folk med sjuk humor (det vill säga jag). Stina Ekblad gör psykologen superbra! Jag gillar Johan Reborgs karaktär också... Den serien ska jag följa...

Tack och godnatt!
Linus

Linus filosoferar
Jag filosoferar...

Kommentarer
Postat av: Ida

Ja, kvällen har väl inte bjudit på så många överraskningar, eller ja, jag skulle sno lite te av min syster och säger då "titta, en rosa elefant". Någon sekund efter att jag fällt repliken så inser jag vad jag gjort, mamma sitter i hörnet av soffan, dit jag pekade, i sin rosa badrock! Mamma förstod inte vad som hände som tur var, men komiskt var det i alla fall.

Du är elak mot din stackars syster och mamma! Sno mitt te och kalla mamma elefant! Fy på sig!

Postat av: Anonym

"Jag hamnade allra längst bak med en dam och två män. Männen hade nog varit med Ekerö Linjen till Åland, för de öppnade varsin öl och drack. De var ändå goda föredömmen; de hade köpt KRAV-märkt öl."

De kan väll va goda föredömen även fast de dricker öl på en vardag? fördomar du har om folk..

2007-02-01 @ 23:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback