Torsdag och fredag

Hej!
Igår blev det strömavbrott klockan sju. Då gick jag och la mig för att sova så jag kunde inte blogga igår, sov dock tolv timmar inatt vilket jag verkligen behövde. Så, vad hände igår? Vi hade teater där vi fortsatte repa med barnteatern, det känns verkligen bra med barnteatern. Jag hoppas verkligen att vi får spela en kvällsföreställning i en annan lokal än T06 (vanligt klassrum). Det kommer att bli TRÅNGT! Jag måste dock bli mycket elakare och ryta i mycket mer som Spelledaren...

Sen så hade vi EOS1202 där vi pratade om våra bilder med fint och fult. Det är ett jätteintressant ämne. Tänk till exempel på att en fin sak kan bli ful i fel kombination och en ful sak kan bli fin i rätt kombination, eller hur? Så har vi fått lyssna på fin och ful musik också. Det är en av de intressantare sakerna. Jag menar, fint och fult och bra och dåligt är inte samma sak. Till exempel så kan jag tycka att en hårdrockslåt är bra men den är inte fin. Samma sak så kan en dålig låt låta fint, eller vad tycker ni?

Så hade vi faktiskt ingen svenska utan vi fortsatte att repa. Inför några av klasskompisarna. Det är så bra att testpubliken består av åk 1 på gymnasiet medan vi riktar oss till åk 2-4 på grundskolan... Jag är nog lite schizofren trots allt... På scen skriker jag på alla och så fort jag kommer bakom så ler jag igen. Som jag sa när jag skulle hälsa på hemma hos en kompis idag i Österbybruk. "Så bra att VI får se hur du bor" trots att det bara var hon och jag...

På ESVn hade vi lärarkandidaten Åsa. Hon var duktig som lärare men hon hade valt en av världens tråkigaste låtar; "When you say nothing at all". Jag tröttnade på den efter musikalen "Romeo och Julia". Åsa blir nog trots allt en bra lärare. Vi gjorde en vokalövning också. Man skulle med ljud och gester visa ett land, folkslag eller liknande. Vi valde att visa "Cowboys". Vi hade nog den mest kreativa lösningen. En av oss sprang och hämtade varsitt grässtrå som vi fick ha i munnen och sen var vi två som illustrerade en skjutning och på slutet galopperade en annan iväg... Go creativity!

Så hade vi matte igen. Det är ganska tråkigt. Vår mattelärare kan helt plötsligt stå bakom en, det är jätteobehagligt... Speciellt på torsdagar när man inte orkar räkna någonting utan bara sitter och klottrar. Men det är ju bra det också... Så slutade vi med fysisk teater. Det gick mycket bra och vi har äntligen kommit fram till en idé som vi ska genomföra som känns bra för alla och som har ETT budskap och inte flera...

Idag har vi varit på information om individuellt val. Jag valde "Pedagogiskt ledarskap" (med vår favoritsvensklärare) i första hand och "Scenisk produktion" i andra hand. Jag hoppas att jag kommer med på det första alternativet... Sen hann vi med att öva lite också. På idrotten så hade vi styrketest, SÅ JOBBIGT! Jag klarade i alla fall 8 brutalbänk. När man har en plint på två bänkar. Så hänger man upp och ner utefter sidan på plinten och ska göra typ sit ups. Så sprang jag 13x20 meter på 60 sekunder. Det var bra för att vara jag och med tanke på att man måste bromsa och så för att vända...

På teaterlektionen så började vi med kläder. Jag älskar Spelledarens outfit. Så ska han få jätteläskig sminkning och frisyr också. Jag undrar om jag vågar se mig själv i spegeln... ;) Efter detta åkte vi till Österbybruk och fixade med UKM inför morgondagen. Då ska jag och S åka med 811 klockan 12.52 till Gimo. Så, nu vet ni mina resplaner och jag kan kolla här om tiden försvinner när jag sover...

DAGENS CITAT:
"Om du och din fru/man skulle skilja er så kan det vara bra att veta vad man ska ha köpt, det är då bäst att du har köpt bilen, den får du nämligen behålla, soffan får ni hugga av på mitten, och det vet vi ju alla, att en halv soffa är inte så roligt" - Eva (?) lärare i "Rättskunskap"

Ha en bra kväll!
Linus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback