Tisdag

Hej!
Idag så har jag gjort ganska mycket, ska försöka få ner någonting om dagen här. Dagen började med engelska. Det var roligt, vi skrev klart recensionerna på böckerna vi läst och sen fick vi ett skumt papper. Man skulle bland annat skriva ner två saker man kom att tänka på när man hörde ett visst ord. När det kom "tysta en gråtande bebis" så skrev jag "kill or sing". Det var det första jag kom att tänka på, antingen dödar man ungen eller så sjunger man för den. Jag rekommenderar att ni sjunger...

Sen hade vi historia. Vi har börjat med Första Världskriget. Idag fick vi (igen) lära oss att WW1 startade med att Frasse Ferdinand och Sofia blev pangpangade av Svarta Handen, typ ;). Så hade vi så kallad svenska. Eftersom att vi skulle få tillbaka våra prov så fick övriga klassen roa sig själva medan Kalle pratade igenom proven. Vi började med lite hänga gubbe och fortsatte därefter med något som kallas BlackOut. Det går ut på att man är två lag och man har varsitt alfabet, man får sedan en kategori och 20 sekunder och så ska man få bort så många bokstäver som möjligt. Det var bara det att det var ett lag och de tävlade mot sig själva med att få bort alfabetet på så få kategorier som möjligt. Så kom Fordon06 in och hade lektion i klassrummet bredvid. De måste tyckt att vi var lite skumma... När BlackOut blev tråkigt så körde vi Så ska det låta med sex ord och två bomord och bildfrågan. Det var den roligaste svensklektionen hittills... 

Sen så hade vi EOS1202. Vi var lite omotiverade att jobba så vi spelade Duellen på
www.vetgirig.nu. Vi spelade mot varandra, spela över internet och sitta bredvid varandra. Eller ja, det är ju som att lana... Efter EOS:en så hade vi matte, och kan ni tänka er, men jag klarar faktiskt av algebra! Ekvationer är ganska roligt, men helt onödigt! Inte behöver man räkna med siffror i vardagslivet heller, eller?

På ESV:n så åkte jag till Uppsala lite tidigare för att jag skulle på "Kom ska vi tycka om varandra" med Göran Engman. Den var superbra, magisk kan man säga. Innan jag var på den så var jag till min moster på Telia, då fick hon en sådan där jobbig kund som ska ta sådan lång tid och det hade inte jag, tid alltså. Jag hann in på Clas Ohlson och köpte en "Dörrvakt" åt mammas butik. Jag hoppas att det blev rätt, annars blir det ett himla liv så fort det kommer en kund. Om jag råkat köpa ett larm vill säga...

Så var jag upp på pappas jobb och hämtade kaffe. Jag springer så mycket där att jag borde få en egen nyckel. De kan ju anställa mig som sjunde vice vice allt-i-allo eller något sådant, en som inte behövs så ofta men som har rätt till nyckel!

Sen var jag som sagt på teater. Den var verkligen magisk. Ulf Fredriksson, föreställningens regissör, var där. Framför honom stod en "tom" stol. Där tror jag att Allan Edwall satt, Edwall var åtminstone i rummet, det kände jag. Fråga mig inte hur jag vet, det var bara en känsla. Men han försvann under pausen, var väl inte mycket att se då, men till "andra akten" var han tillbaka. På tal om spöken så har vi ett teaterspöke som bor i F-huset. När jag var i F-huset så började jag tänka på en blå sjömanskostym och helskägg. Så det tror jag att vårt spöke har på sig ibland. Han/hon är ju teaterspöke, så då borde ju spöket också kunna kostymera sig...

Jag satt med några trevliga människor på teatern. Damen berättade om ett bröllop de varit på som Göran hade sjungit på, därav att vi pratade om det. Bröllopet hade skett på en åker. De hade skördat så mycket så att det blev gångar och så, men de hade sparat en cirkel som själva vigseln skett i, tydligen riktigt häftigt. Det är roligt med nytänkande tycker jag. GO CREATIVITY!

På väg hem i alla fall så försökte jag se någon konst på "KONST PÅ VÄG". Jag såg inte mycket. Men det kanske inte kommit igång på riktigt än, jag vet inte. Vid Gåvsta skola så såg jag något coolt. De har en grusplan där där de spelar fotboll. Vid kanten så står en kvinna och passar till en liten tjej i rosa kläder. Hon var väl inte mer än 1-1,10 m lång. Hon var så cool när hon skulle passa tillbaka, dammade i riktigt ordentligt. Såg ut som att hon skulle fara omkull av all kraft, men det gjorde hon inte... Coolt!

Ha en bra kväll!
Linus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback