Måndag

Hej!
Idag har det varit skola igen, det är roligt. Den här veckan blir hårdträning med barnteatern för en turné på fredag. Vi har väl inte haft några speciella lektioner. Eller, på engelskan så fick vi en taluppgift. Vi var ombord på ett rymdskepp som var på väg att störta och så skulle en hoppa. Min karaktär offrade till slut sig själv om de andra lovade att ta hand om hans son, och de lovade det... Sen på EOS1202 så pratade vi om smak, det är intressant!

Så var det lunchkonsert på stora torget med ett amerikanskt band bestående av tre profesionella musiker. De var duktiga, och så hade de sådan häftig dialekt. Kändes lite Texas över dem, vet inte varför, det bara gjorde det... På idrotten körde vi först fys och sen lekte vi, det är så kul att leka alltså! På eftermiddagen har min syster läst repliker med mig. Oj vad jag skrämde henne när jag körde en replik "på riktigt". Mamma hoppade också till i korridoren när jag fällde en annan replik, det är roligt att vara elak på låtsas!

Dagens citat:
"Det var en gammal grek eller nåt som uppfann tallrikarna, ni vet han, Plateon" - jag själv

Ha det bra!
Linus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback